Sideindhold
Udvikling af lokale økologiske forretnings- og afsætningskoncepter.
Formålet med projektet er at udvikle et effektivt lokalt produktions- og afsætningskoncept for ØKOLOGISKE æg direkte fra lokale ægproducenter til forbrugeren, som skal sikre, at der fortsat er en attraktiv produktion af økologiske æg.
Projektet indeholder følgende hovedaktiviteter:
- Konceptudvikling og beskrivelse af pakkerimetoder
- Afprøvning af metoder til håndtering og lagring på ægpakkerier
- Formidling via tre workshops for ægproducenter
- Konceptmappen - Mit lokale økologiske hønse- og æggesalg
Projektet er finansieret af Fonden for Økologisk Landbrug under Grøn pulje for lokal afsætning af fødevarer.
Lokal afsætning af økologiske æg
Videncentret for Landbrug, har startet et nyt projekt, som skal vise muligheder for lokal afsætning af økologisk æg i lokale butikker. Projektet er støttet af Fonden for Økologisk Landbrug.
Lokal produktion, pakning og markedsføring af økologiske æg
Annonce til Økologi & Erhverv, 155 x 152 mm, indrykket den 10. oktober 2014
Workshop om lokal afsætning af økologiske æg
Der er i øjeblikket en tendens til at forbrugerne vil tættere på produktionen. Produkter fra lokalområdet prioriteres højt, og det har vist sig, at æg er det produkt, som knytter forbruger og producent tættest sammen.
Workshop om lokal produktion, pakning og markedsføring af økologiske æg
Workshop den 27. november 2014
Lokale æg i lokale butikker
Artiklen har været bragt i Dansk Erhvervsfjerkræ nr. 11, november 2014
Workshop om markedsføring af økologiske æg i lokalområdet
Artikel af Niels Finn Johansen fra Dansk Erhvervsfjerkræ nr. 12, december 2014
Lokal afsætning af æg
Coop tog i 2014, i samarbejde med bl.a. SEGES, initiativ til at afsøge muligheder for afsætning af især økologiske æg i lokale butikker.
Slutrapport FØL
Afsluttende rapport 2014 FØL for 5430 - Flere lokale æg i lokale butikker